Maserati vrea să uiți de Porsche și BMW: ce SUV ți-a pregătit pentru 2022

de: Andrei Tilimpea
23 09. 2021

Maserati a anunțat data când va avea loc premiera mondială a noului său SUV, Grecale.

Noul Maserati Grecale va încerca să revitalizeze vânzările mărcii de lux italiene, afectată în ultimul deceniu de dificultățile Fiat Chrysler. Grecale, care reprezintă, ca și celelalte modele ale mărcii, numele unui vânt mediteranean, va fi primul automobil electric al mărcii, compania urmând să ofere și modele care vor avea sisteme de propulsie pe benzină sau hibrid. Recent, italienii au publicat câteva fotografii cu mașina camuflată, în mișcare, pentru a atrage atenția asupra formelor sale.

Primul SUV al mărcii Maserati a fost lansat în 2016, purtând numele unui vânt ce bate în vestul Mediteranei, în zona Gibraltarului. Maserati a început să denumească modelele sale cu nume ale vânturilor din Mediterana încă din 1963, începând cu Mistral, urmat apoi de Ghibli, Bora și Khamsin.

Un nou standard al luxului

Noul SUV Maserati Grecale va fi dezvăluit pe 16 noiembrie, în Milano, urmând ca lansarea sa pe piață să aibă loc în 2022, odată cu startul producției. Maserati a anunțat numele noului modele în vara acestui an, în cadrul unui eveniment nautic, numele fiind afișat pe pânza unui trimaran Maserati.

În acest timp, Maserati se pregătește să lanseze mai multe tipuri de modele.Aceste mașini noi au misiunea de a readuce brandul italian înapoi în topul mașinilor de lux, de altfel,  compania italiană a pierdut din gloria pe care a cunoscută acum 10 ani.

Vânzările Maserati au ajuns la un nivel extrem de mic, cu numai 1.300 de unități în primele șase luni, în Europa, dintre care cele mai multe au fost reprezentate de SUV-ul Levante, cu aproape 900 de exemplare vândute. Anul trecut, Maserati a vândut în Europa 5.500 de automobile.

Odată cu intrarea brandului în portofoliul Stellantis, planurile pentru această marcă au renăscut, fiind accelerate proiectele noilor modele, între care impresionanta „super-mașină” MC20 și un nou GranTourismo.